Hem » Passförklaring

Passförklaring

OBS! Under boka kan du se vilka pass som är schemalagda på respektive anläggning

Boxercise
Du behöver INTE ha med en partner utan det löser vi. Denna roliga helteckande träningsform kommer du ryckas med i ett fartfyllt träningspass. Passar de flesta även om man aldrig provat ett par boxarhandskar.

Zumba
Rörelsedans för alla. Vi släpper loss kroppen till härliga rytmer med stora rörelser svettas vi igenom ett pass.

X-Core
Passet är 40 min och är ett utökat Corepass med Flexiband som hjälpmedel. Passet innehåller många funktionella övningar där vi fokuserar på kärnan (core) dvs mage, rygg , säte, stabilitet, balans och kontroll. Under resan genom passet tar vi hjälp av musik får att nå hela vägen.

Step up
Vi tränar kondition och lättare koordination. Använder brädor och lättare vikter. En rolig och stärkande träningsform för hela kroppen som avslutas med stretch.

Tabata
I korta intervaller utmanar vi hela kroppen, i både styrka och kondition. Häng med på ett fartfyllt intensivt pass.´

Ext groupchallange
Ett intensivpass på ca 45min. Vi kommer utföra detta pass i grupp där vi hjälps åt att pressa ut det lilla sista. Vi kommer bla att jobba med kettlebells och TRX, musiken har vi i bakgrunden.

Yoga
Lugn yoga där vi stannar länge i varje position och försöker hitta en bra stretch under tiden. Vi tänder lite ljus och har en skön lugn stund tillsammans. Ta med en filt och en kudde om ni har. De kan bli kallt när vi kommer ner i varv därav filten och kudden har vi som stöd om de behövs i övningarna. En enkel och mjukare form av yoga. Centralt under utövandet är fokus på andningen samt uppmärksamhet och närvaro. Effekter av regelbundet utövande är en starkare kropp, bättre hållningsmuskulatur och rörlighet samt ett lugnare sinne. Passar alla, både nybörjare och erfarna utövare. Passet innehåller andningsfokus, solhälsning, stående/sittande positioner samt avslappning. Ta hand om dig och unna dig en stunds yoga!

Pump
Effektiv styrketräning med tyngdpunkt på muskulär uthållighet. Träningen utförs med skivstänger och vikter där du själv anpassar vikten efter din egen förmåga. Pump är en rolig träningsform som passar alla, tränad som otränad, då du själv bestämmer belastningen.

Styrkeaerobics
Det är ett aerobicspass med kortare styrka för armar, ben, mage och rygg. Det passar för dig som vill bygga upp kroppen på ett roligt och skonsamt sätt. Vi tränar hela kroppen och jobbar med både rörlighet, styrka och kondition till peppande musik. Det avslutas med aktiv avspänning och stretching. 60 min

Core
Effektiv träning för bålen, där du använder kroppen som redskap. Core passar alla oavsett fysisk form, då du själv i hög grad kan påverka svårighetsgraden. Core kan tränas som enskilt pass men är även ett perfekt komplement till annan träning såväl gruppträning som gymträning. Core kan hjälpa dig att förebygga ryggproblem genom att träna upp starka mag- och ryggmuskler.

Styrka
Styrketräning i grupp där vi använder fria vikter som belastning. Styrka är ett kortare pass som passar alla, tränad som otränad då du själv bestämmer belastningen.

Zumba/afro
Rörelsedans för alla. Vi släpper loss kroppen till härliga rytmer med stora rörelser svettas vi igenom ett pass. Barfota, greppvänliga sockar eller mjuka skor.

Step up
Vi tränar kondition och lättare koordination. Använder brädor och lättare vikter. En rolig och stärkande träningsform för hela kroppen som avslutas med stretch.

X-Challenge
Ett högintesivt pass där vi kombinerar träning av funktion, kondition och styrka. Träningen är uppbyggd i stationer och är intervallbaserad. Kliv ut ur din bekämlighetszon och utmana dina begränsningar på alla plan.

Funktionell träning
Denna roliga helteckande träningform kommer du att få köra både styrka och kondition. Här kommer du att VERKLIGEN ta ut dig:)

HIIT

HIIT handlar om att träna i intervaller, och att göra det riktigt hårt. Oftast är HIIT-pass kortare än traditionella träningspass (gym, löpträning, bollsporter etc.) men väldigt intensiva. Ett perfekt sätt att få mycket träning, på kort tid.

Comments are closed.